Blog

De juiste ouder-kind verhouding

De oplossing van je probleem staat in directe relatie met hoeveel afstand je kunt nemen van je moeder; met hoeveel afstand je kunt nemen van je ouders.

Wanneer je als kind emotioneel gezien bent gaan zorgen voor je ouders, is het vaak niet gemakkelijk om weer opnieuw de kind-positie in te nemen en alleen maar van je ouders te ontvangen. Je moet dan je foutieve rol als ouder-van-je-ouder loslaten en daarmee ook je ego; het zorgen voor je ouder was een deel geworden van je identiteit. Als je dat loslaat, dan is er aanvankelijk vaak een groot gat. Een gat, dat je uit moet kunnen houden. Van daaruit ontstaat een nieuwe identiteit; een identiteit van waaruit je leven pas echt kan gaan stromen...

Ik ben dankbaar dit inzicht dat voortkomt uit de Familie Opstellingen. Ik ben dankbaar ook naar Svagito Liebermeister, van wie ik mijn training heb mogen ontvangen en die de grondvesting heeft gevormd voor mijn verdieping in en het faciliteren van familie opstellingen. Je bent welkom om het helende effect van familie opstellingen te ervaren in een individuele sessie, groeps sessie of familie opstellingen weekend.

Hier kun je meer lezen over Svagito:

Klik hier om de link te openen